Vetovoimainen jäsenrekisteröintisivu on avain yhdistyksen kasvuun
Yhdistyksen elinvoimaisuus ja kasvu riippuvat suurelta osin aktiivisista jäsenistä. Jäseneksi liittymiseen ohjaaminen on siksi myös keskeinen osa yhdistyksen viestintästrategiaa.
Jäsenrekisteröintisivun selkeys, käyttäjäystävällisyys ja turvallisuus parantavat yhdistyksen kiinnostavuutta ja samalla luodaan pohja sujuvalle jäsenviestinnälle.
Ensivaikutelma
Jäseneksi liittyminen saattaa olla tulevan jäsenen ensikosketus yhdistykseenne. Selkeästi suunniteltu ja helppokäyttöinen rekisteröintisivu luo luottamusta ja kannustaa liittymään jäseneksi.
Viestinnän Selkeys
Uusille jäsenille suunniteltu sivu tarjoaa loistavan tilaisuuden viestiö yhdistyksenne arvoja, tavoitteita ja etuja. Kun pidät viestinnän selkeänä ja tiiviinä, vähennät väärinkäsitysten ja kysymysten määrää.
Helppokäyttöisyys
Lomake voi olla suoraan sivulla tai se voi olla linkin takana. Olennaista on pitää huomio liittymislomakkeessa silloin, kun tarkoitus on ohjata jäsen täyttämään loamke. Pidä rekisteröitymislomake mahdollisimman yksinkertaisena ja intuitiivisena. Kysy mielummin vähän nyt ja anna mahdollisuus täydentää tietoja myöhemmin. Mieti mitä tietoja todella tarvitset – onko jäsenyyden kannalta perusteltua kysyä yksityiskohtaisia tietoja, joiden tietoturvasta olette vastuussa? Todennäköisesti tarvitsette vähemmän tietoa, kuin aluksi ajattelitte.
Selkeillä ohjeilla ja sisällöööä pidät liittymiskynnyksen matalana – jos tämä on tavoitteenne.
Turvallisuus
Tämä ei näy päällepäin sivustolla mutta tietoturvan tulee olla tikissä rekisteröitymissivulla ja lomakkeella. Suosittelemme käyttämään järjestelmiä, jotka vastaavat tästä puolestanne.
Jäsenille näkyvä osuus liittyy viestinnän selkeyteen. Kerro selkeästi mistä on kyse, mihin jäsen sitoutuu ja mitä jäsen saa.
Jäsenyyden hintatiedot
Kerro jäsenmaksuista selkeästi. Kuvaile tiiviisti mitä jäsenmaksulla saa ja mihin jäsenyys mahdollisesti sitouttaa. Näin vahvistat luottamusta ja kirkastaa jäsenyyden arvoa.
Kerro myös miten jäsenyys maksetaan ja kuinka kauan jäsenyys on voimassa kerrallaan. Maksetaanko jäsenmaksu heti esimerkiksi verkkopankissa vai tuleeko maksulinkki tai lasku sähköpostiin.
Jäsenhallinnan työkalut
Tehokas jäsenhallinta on paljon enemmän kuin pelkkä lomake yhdistyksen kotisivuilla. Se on yhdistyksen viestinnän ja markkinoinnin työkalu, joka kertoo yhdistyksen arvoista ja houkuttelee uusia aktiiveja ja uusia jäseniä mukaan yhdistystoimintaan.
Investoimalla yhdistyksellenne sopivaan jäsenhallinnan työkaluun, helpotat yhdistysarkea huomattavasti. Omasta kokemuksestamme suosittelemme tutustumaan kotimaisten FloMembersin, Yhdistysavaimen ja Vellon jäsenjärjestelmiin.
Meidän tehtävämme Sivupuodilla on auttaa yhdistystänne löytämään teille sopivin ja kustannustehokkain ratkaisu.
EXTRAT YHDISTYKSELLE
Parantaaksenne jäsensivun toimivuutta voi harkita seuraavia elementtejä. Nämä eivät ole pakollisia mutta kannustavat liittymään ja lisäävät luottamusta.
UKK eli usein kysytyt kysymykset
Tuomalla esille muiden jäseneksi liittyneiden kysymyksiä ja tarjoamalla niihin vastauksia, poistat monta epäilystä tulevan jäsenen mielestä.
Kokemuksia muilta jäseniltä
Tuomalla esille palautetta muilta jäseniltä yhdistyksenne jäsenyydestä, vahvistat luottamusta ja luot positiivisia odotuksia.